نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2975
-
الف
+

برنامه بایسکل رانی در هرات به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

۲۰ نفر از اعضای فدراسیون بایسکل رانی افغانستان به مناسبت سی و امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) برنامه رکاب زنی برگزار کردند.

به گزارش آی فیلم2، همزمان با سی و امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ نفر از بایسکل رانان فدراسیون بایسکل رانی افغانستان برنامه رکاب زنی را با حضور در مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران در هرات به مسافت ۱۸۰ کیلومتر برگزار کردند.

به گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این ولایت، بایسکل رانان این وظیفه ورزشی و فرهنگی را از کنار استدیوم میرویس ولایت هرات و در مسیر مرکز فرهنگی – استادیوم میرویس – سرک حلقوی و نیز مسیر سرک تورغندی- ولسوالی رباط سنگی  به سمت مرز ترکمنستان آغاز کردند تا بتوانند این مسافت ۱۸۰ کیلومتری را طی ۲ روز سه شنبه۱۳ و ۱۴ جوزا(خرداد) رکاب بزنند.

«سید عبدالله فضلی» رئیس فدراسیون بایسکل رانی هرات این برنامه را حرکتی نمادین و ورزشی از سوی ورزشکاران هرات و در راستای نشان دادن دوستی و مودت مردم افغانستان با مردم ایران در سوگ از دست دادن این رهبر فقید دینی عنوان کرد.

«علی اصفر رضایی دستجردی» اتشه (وابسته) فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: بنا به هماهنگی های قبلی با فدراسیون قرار بود این دور از بایسکل رانی در مسیر هرات به سوی مرقد مطهر امام راحل(ره) برگزار شود که در سال روان به دلیل شیوع کرونا این برنامه در قالب کوچکتر برگزار شد.

وی در همین راستا افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی و ورزشی مهم نشان دهنده آن است که پس از گذشت بیش از سه دهه از رحلت امام مهربانی ها – هنوز از قداست شخصیت امام خمینی(ره) در بین مردم افغانستان کم نشده است. 

براساس این گزارش، دوتن از اعضای این گروه بایسکل رانی از عضو تیم ملی فدراسیون بایسکل رانی افغانستان هستند و سال گذشته نیز به عنوان پیام رسانان وحدت – مودت  و دوستی طی دو نوبت از هرات به سوی ایران اسلامی رکاب زدند که با استقبال خوب مسئولین محلی رو به رو شدند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر